A Toyota 1 milliárd dollárral beszáll Ázsia Uberébe

2018.06.28

A Toyota autógyártó 1 milliárd dollárral száll be a Grab nevű technológiai cégbe, amely az Uberhez hasonló utazásmegosztó alkalmazással lett népszerű a térségben. Bár ilyen típusú tranzakcióra már eddig is több példa akadt, ez az eddigi legnagyobb összegű befektetés, amikor egy autógyártó utazásmegosztó cégben vesz részesedést. 

A szingapúri Grab Dél-Kelet Ázsiában nagyon népszerűnek számít:

  • több mint 100 millió mobilra töltötték le az appjukat,
  • naponta 6 millió utazást bonyolítanak
  • és összesen 6,6 millió regisztrált sofőrrel rendelkeznek.

A Grab többek között Malajziában, Szingapúrban, Vietnámban, Indonéziában, a Fülöp-szigeteken és Thaiföldön aktív. A cég nemcsak utazásmegosztással foglalkozik, hanem kapcsolódó szolgáltatásokat is elindítottak: házhozszállítással illetve mobilfizetéssel is foglalkoznak. Egymás közötti pénzküldésen kívül éttermekben, kiskereskedőknél is használható az app fizetésre.

A Toyota a tranzakció keretében egy vezetőt delegál a Grab igazgatóságába. A tervek szerint a Toyota Mobility Service Platform részlegén fejlesztett IoT szolgáltatásait is integrálhatják a Grab appjába, mint például a Toyota telematikus biztosítását, az előre jelzett karbantartási szolgáltatást (amikor az alkatrészek várható meghibásodását az autóba épített szenzorok adataiból jósolják meg), és a Toyota finanszírozási programját.


Forrás: www.portfolio.hu